سید مصطفی امام

سید مصطفی امام متولد ۱۴ شهریور ۱۳۵۸ از سال ۷۲ فعالیت های نجومی خود را آغاز کرد.

همزمان با علم نجوم به عکاسی هم پرداخت و در کلاس‌های عکاسی استاد کسراییان حضور پیدا کرد که نتیجه این آشنایی برگزاری چند نمایشگاه عکس با ایشان بود و بسیاری از عکس‌های ایشان مورد استقبال جامعه نجوم ایران قرار گرفت.

در رشته مهندسی معدن در دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب مشغول به تحصیل شد و همچنان به آموزش نجوم و برگزاری رصدهای آموزشی و ترویجی می‌پرداخت. گروه نجومی تحت عنوان گروه نجوم صدرا را راه‌اندازی کرد و در این گروه، کار آموزش و توسعه و ترویج علم نجوم و برگزاری برنامه‌های رصدی را بر عهده داشت.

مصطفی امام

از زمان برگزاری اولین دوره رقابت‌های رصدی مسیه و صوفی به عنوان معلم و داور، حضوری فعال داشت و به آموزش و ترویج علم نجوم پرداخت.

در سال ۱۳۸۸ مرکز نجوم آوا استار را با هدف آموزش و ترویج علم نجوم بنیان نهاد. فعالیت آوا استار از یک فروم (انجمن گفت‌و‌گوی مجازی تحت وبسایت) آغاز شد تا به این طریق علم نجوم را برای تمام نقاط کشور آسان و در دسترس سازد که مورد استقبال طیف گسترده‌ای از علاقه‌مندان به نجوم در سراسر کشور قرار گرفت و امروز با بیش از ۱۵ هزار عضو به عنوان پرجمعیت‌ترین و پرمخاطب‌ترین فضای علمی کشور معرفی شده است.

مصطفی امام یکی از معلمان نجوم این مرز و بوم بود که عمر کوتاه خود را تماما در مسیر ترویج و توسعه علم نجوم صرف کرد و در این مسیر به گواهی اساتید و علاقمندان این حوزه در سرتاسر ایران از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب، جزو موفق ترین افراد قلمداد می‌شد.

سید مصطفی امام منشا خدمات بسیاری در جهت ترویج علم در ایران بود که راه‌اندازی و برگزاری رقابت استارکاپ یکی از این فعالیت‌ها می‌باشد.

مصطفی امام

۱۰ سال تلاش خستگی ناپذیر سید مصطفی امام در مجموعه آوا استار، موجب اتفاقاتی بزرگ و ریشه‌دار در جامعه نجومی ایران شد، او بیش از یک معلم و حتی راهبر نجومی بود، درس از خودگذشتگی و فروتنی ایشان در مقابل بسیاری از مشکلات و ناملایمات جامعه نجومی سبب گشت که جامعه نجومی منسجم‌تر و علمی‌تر از گذشته شده و نسل جدید این علم از افراطی‌گری و تصمیمات غلط تبری جسته و پیوسته در مسیر رشد و اعتلای این علم قدم بردارند.

مصطفی امام عزیز قدم بزرگی در حفظ این میراث دیرینه ایرانیان برداشت، ده‌ها منجم آماتور به جامعه علاقمندان علم نجوم اضافه شد و امید است که شاگردان ایشان طلایه‌دار این علم در آینده ایران زمین باشند.